kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

 تظاهرات گسترده ضد واکسن در آلمان، بلژیک، چک و اتریش

 
 
 هزاران نفر از مخالفان سختگیری‌های کرونایی در اروپا با برپایی تجمع خیابانی علیه محدودیت‌هایی که دولت‌هایشان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع کرده‌اند؛ شعار دادند.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 375 میلیون و 607 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 5 میلیون و 682 هزار نفر رسیده است. بر اساس گزارش‌ها شیوع گسترده اُمیکرون درسراسر جهان همچنان ادامه دارد و شمار مبتلایان نیز روز به روز در حال افزایش است. اعتراض‌های گسترده به محدودیت‌های جدید کرونایی نیز همچنان در اروپا ادامه دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که روز یک شنبه در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، جمهوری چک، آلمان، اتریش و فرانسه هزاران نفر با تجمع در خیابان‌ها سیاست‌های دولت‌های خود در تشدید محدودیت‌های مرتبط با کرونا و واکسیناسیون را مورد انتقاد شدید قرار‌دادند.
جاده‌ای به سوی جهنم
شبکه روسی «راشاتودی» با انتشار تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی گزارش داده که روز یکشنبه، هزاران نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های «کووید-۱۹» در «پراگ» پایتخت جمهوری چک مشارکت و تصریح کردند که محدودیت‌های فعلی مرتبط با کرونا، «جاده‌ای به سوی جهنم است.» طبق این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در میدان «ونسلس» پراگ علیه سیاست‌های دولت در ارتباط با کووید-۱۹ تظاهرات برپا کردند که این سیاست‌ها شامل ممنوعیت ورود واکسینه‌ نشده‌ها به رستوران‌ها نیز می‌شود. اعتراض‌ها علیه محدودیت‌های کرونایی تنها به جمهوری چک محدود نشد. در فرانکفورت آلمان نیز هزاران نفر علیه سیاست‌های دولت برای تحمیل محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند و با شعار «ما مردم هستیم»، اجباری بودن استفاده از ماسک و الزامات برای انجام آزمایش برای ورود به رستوران، فروشگاه و دیگر مکان‌های عمومی برای افرادی را که دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند را‌، محکوم کردند. صدها نفر از معترضان در فرانسه نیز در اعتراض به گذرنامه کووید-19 که دولت پاریس برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا الزامی کرده بود، تجمع کردند. 
در پایتخت اتریش نیز هزاران نفر از معترضان به محدودیت‌های مرتبط با کرونا و اجباری بودن واکسیناسیون تجمع کردند که پس از درگیری با پلیس، تعدادی از معترضان بازداشت شدند. اتریش اولین کشور اروپایی است که در ۲۰ ژانویه(30) تزریق واکسن کرونا را اجباری کرد.معترضان به محدودیت‌های کرونایی در بلژیک از دولت این کشور خواستند تا استعفای خود را ارائه دهد. از جمله خواسته‌های معترضان لغو گواهی کرونا است که بدون آن حضور در رستوران‌ها، سینماها، سالن‌های ورزشی مجاز نیست.